Algemene Voorwaarden Bloesem Fresh
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aandeconsument aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Bloesem Fresh
Telefoonnummer: 0641847442
E-mailadres: info@bloesem-fresh.nl
KvK-nummer: 78743257
Btw-identificatienummer: NL003374768B92
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Artikel 4 – Het aanbod
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden producten.De beschrijving is voldoende om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatiesen kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- 4.Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod;
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, zorgt de ondernemervoor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoekgoede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- 5.Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,zowel telefonisch als door middel van een emailbericht aan het adres bloesemfresh@hotmail.com kenbaar te maken aan de ondernemer. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien deconsument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- De kosten van de terugzending komen voor rekening vande consument.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen1 maand na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de ondernemer.
- Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemersluit het herroepingsrecht van de consument uit voor producten zoals omschreven in lid 2.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht:
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- voorschoonmaakproducten of andere hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- 2.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- 3.Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk/ Voor de gevolgen van druk/zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk/zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomsten de in het aanbod vermelde specificaties.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen2 weken na levering aan de ondernemer via email te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
- Deondernemer isniet verantwoordelijk voor de geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemerhandelt zorgvuldig bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van de bestellingen.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Bij vervangende artikelengeldt ook het herroepingsrecht. De kosten van een eventuele retourzending van een vervangend artikel zijn voor rekening van de ondernemer, tenzij de consument vóór de bezorging akkoord is gegaan met het vervangend artikel.
- 6.Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument,tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde opzeggenvia email waarbij een opzegtermijn van één maand geldt.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duurvia email opzeggen waarbij een opzegtermijn geldt van één maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggenwaarbij rekening wordt gehouden met een opzegtermijn van 1 maand;
- de opzegging dient altijd schriftelijk via email te worden gedaan;
Verlenging
- 4.Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten,wordt stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengd waarbij de consument de mogelijkheid krijgt om op te zeggen met een opzegtermijn van één maand.
- 5.Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen.
Artikel 13 – Betaling
- De consumentdient direct bij het plaatsen van de bestelling online te betalen met iDEAL.
- De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevensonverwijld aan de ondernemer te melden.
- 3.In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer het recht omincassokosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachten
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen1 maand nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd duidelijk omschreven per mail worden ingediend.
- 2.Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van1 maand gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht beantwoord en afgehandeld.
- 3.Indien een klachtterecht wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen dan wel
Artikel 15 – Geschillen
- Opde overeenkomst tussen de ondernemer en de consument is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. De rechtbank Zeeland-West-Brabant is bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van enig geschil tussen de ondernemer en de consument.